Stichting Vrienden van de Emmaschool

‘De vrienden van… ‘

De Stichting Vrienden van de Emmaschool werd in 2012 opgericht door een groep enthousiaste
ouders. Deze stichting heeft als doel het financieel ondersteunen van de school bij bijzondere
projecten en noden. Dat doet zij door het organiseren van meerdere activiteiten door het jaar heen.
Activiteiten voor de ouders, zoals de razendpopulaire pubquiz en ‘Emma kookt’, een home cooking
event in coronatijd. Maar ook activiteiten voor ouders en kinderen samen, zoals de Vader Dochter en
Moeder Zoon disco’s.

Ons doel

Het geld dat met activiteiten van Stichting Vrienden van de Emmaschool wordt opgehaald, wordt besteed aan leuke en bijzondere projecten, waar de school zelf geen geld voor heeft. In het verleden is er onder andere een mooie mobiele geluidsinstallatie voor gekocht en is er substantieel bijgedragen aan de aanschaf van nieuwe digiborden en chromebooks. De stichting houdt zich beslist niet bezig met inhoudelijke schoolzaken en evenmin draagt zij bij aan de basisvoorzieningen voor de school.

Minstens zo belangrijk als voor het ophalen van geld, blijken de georganiseerde activiteiten voor de verbondenheid en betrokkenheid tussen de ouders en de school, en tussen de ouders onderling. De activiteiten en het enthousiasme waarmee er wordt deelgenomen dragen bij aan een unieke sfeer op en om de school, waar menig andere school jaloers op is.

WIe zijn wij

De stichting wordt bestuurd door zes betrokken ouders. Iedereen zet zich drie jaar in voor de stichting en elk jaar maken er twee bestuursleden plaats voor twee nieuwe ouders. Zo komt er ieder jaar nieuw bloed, nieuwe energie en nieuwe ideeën in de stichting en blijft de continuïteit gewaarborgd.
Majlis Korthals
Geert Samplonius
Madelon Engelen
Maarten Res