Doneert u al?

Met uw hulp hebben zij een toekomst! De Durlstone Foundation staat voor goed basisonderwijs in een veilige en kindvriendelijke omgeving.

Onze missie is om door middel van onderwijs de kansen op een betere toekomst voor kinderen uit de regio te vergroten.

De kinderen uit de armste gebieden van Zimbabwe krijgen negen jaar basisonderwijs in een kindvriendelijke en veilige omgeving op de Durlstone School in Macheke. Het diploma geeft ze toegang tot vervolgonderwijs.

Gemiddeld 80% van de Durlstone leerlingen slaagt voor het verplichte staatsexamen in Zimbabwe. Dit percentage ligt ver boven het landelijke gemiddelde!

Durlstone foundation

Durlstone Leerlingen

Leraren

Klaslokalen

beelden zeggen meer…

Het filmpje geeft aan waar wij voor staan.

De stichting DFZ

De stichting Durlstone Foundation Zimbabwe (DFZ) initieert en steunt projecten voor de school waarvoor wij fondsenwervende activiteiten organiseren in en buiten Nederland.

Een aantal resultaten waar we trots op zijn:

• Bouw van de bibliotheek
  • Bijna alle leerlingen hebben een eigen schoolboek
  • Het schoolterrein is beveiligd met een hekwerk
  • De leerlingen krijgen dagelijks een papmaaltijd
  • De aanleg van een schooltuin en speeltuin
  • Pc’s in een speciaal computerlokaal

samenwerkende partners

Stichting

Groot Haspels

Secretariaat:
Jaap Wiersma